Siirry sisältöön

Psykologian tieteellinen neuvottelukunta on antanut vuonna 2017 hyvän käytännön suosituksen koskien lapsen sosioemotionaalisen kehityksen arviointia psykologin työssä. Suositus koskee alle yläkouluikäisiä lapsia.

Suosituksen ovat laatineet PsT, professori emerita Hannele Räihä Turun yliopistosta, Tampereen kaupungin perheneuvolan johtaja Sirkku Rahikkala, PsT, neuropsykologian erikoispsykologi, psykoterapeutti, dosentti Tuija Aro Jyväskylän yliopistosta, PsL, psykoterapian erikoispsykologi, yliopisto-opettaja Sari Ahlqvist-Björkroth Turun yliopistosta ja Suomen Psykologiliiton puheenjohtaja, PsT, kehitys- ja kasvatuspsykologian erikoispsykologi Annarilla Ahtola.

Tutustu verkkosivustoon: Lapsen sosioemotionaalisen kehityksen arviointi psykologin työssä

Tällä sivustolla pääset tutustumaan lapsen sosioemotionaalisen kehityksen tutkimista koskevaan ohjeistukseen. Sivusto on laadittu psykologian Tieteellisen neuvottelukunnan aloitteesta. Sivuston alussa on Tieteellisen neuvottelukunnan laatima suositus. Sen lisäksi löydät sivustolta tietoa lapsen sosioemotionaaliseen kehitykseen vaikuttavista tekijöistä, kehityksen häiriöistä ja niiden psykologisesta tutkimisesta. Sivusto on tarkoitettu psykologien työn tueksi.